Friday 12 August 2011

diri saya yang sebenar

setiap orang ada kisah hidup mereka yang indah dan pahit . .
seperti diri aku sendiri .
aku ada juga kisah hidup yang indah serta yang pahit sepanjang hidup aku di bumi Allah nie.
sejak aku dilahirkan ke bumi Allah yang indah dan permai ini .
aku dilahirkan di dalam keluarga yang serba lengkap semuanya.
aku mendapat pendidikan seawal usia 5 tahun lg . .
dan sehingga sekarang aku masih menuntut ilmu yang ada di atas muka bumi Allah ini . .
tak pernah ada rasa penat atau keluhan yang keluar dari mulut aku semasa aku menuntut ilmu .
kenangan manis dalam hidup memang banyak kalau nak diceritakan. .
tapi suka nk cerita kenangan pahit laaa.
darjah 1 atau 7 tahun aku.
masa ini adalah kenangan pahit yang terukir sepanjang hidup aku.
tangan kanan aku patah.
bermain basikal dikawasan perumahan yang baru siap. .
letak papan concreate tinggi2..
pastu naik kt atas die..
aku turn last sekali.
dah ramai2 kat atas tu.
aku kat belakang sekali..
dan aku ditolak oleh seseorang itu sehingga aku jatuh kebawah.
aku jatuh dengan basikal2 aku sekali kebawah .
tangan masa tu tetiba rasa sengal dan kosong jeee.
masa tu baru sedar rasa sakit kt tangan yang amat sangat..
menangis masa dibawa pulang oleh abg mus kerumah masa tu.
sampai kat rumah apa lagi.
kena marah dengan ibu..
ayah tanak amek tahu pon masa tu.
sebab aku nie degil sangat tanak dengar cakap die.
pergi hospital doktor sahkan aku patah tangan kat kawasan sendi siku tu.
kena tahan kat hospital 3 hari . .
3 hari lepas tu doktor sahkan yang tangan aku kena masuk besi masa tu.
terkejut sangat masa tu.
ayah beli besi yang nak dipasang kat dalam tangan aku tu.
dalam masa yang sama ayah tak berhenti berusaha mencari ubat kampung agar tangan aku tak dimasukkan besi..
akhirnya jumpa orang yang bole ubati tangan aku masa itu.
sehari sebelum tangan aku dibedah untuk dimasukan besi kat dalamnya . .
doktor sahkan yang tangan aku tulangnya dah bercantum semula.
perasaan gembira dan bersyukur tak terkata pada masa tu.
sehingga sekarang aku tak bole lupakan kenangan pahit ini . .
tangan aku sampai sekarang masih meninggalkan kesannya..
bila ada kilat atau guruh mesti aku takot sebab rasa sengal masa ade kilat dgn guruh.
apa2 pon aku bersyukur sebab terlepas dari pembedahan itu.

AMIN..

ASSALAMUALIKUM.
comel tak aku masa darjah satu.


2 comments:

  1. kalau tk , tk pasal pasal bertangan besi sampai sekarang . haha !

    ReplyDelete
  2. hhahaha..ade hikmah semuanyaaa...selamatlah..

    ReplyDelete